Vakantie!

Het is vakantie, twee weken.

Woensdag had ik een ouderavond tot laat, om half tien had ik geen puf meer voor het 365 dagen project. Ik besloot om het op een ander moment er als extra taak dan bij te pakken, omdat ik een dag gemist had. Op donderdag hadden zowel mijn vriend als ik gewerkt voor de klas. Het was een drukke dag geweest en we hadden beide behoefte om te rusten. Op vrijdag heb ik het laatste op de werkvloer afgemaakt. Die dag was heerlijk.  Toen ik thuis kwam heb ik lekker in de zon gezeten een paar uur. Een tafel op het balkon gesleept, een boek gelezen. De keukenvloer gesopt. De was gedaan.

Zaterdag zijn we naar de vrijmarkt gegaan. Ik was erg blij met onze gevonden koopjes.
Een luieremmer van diaperchamp voor 1 euro.
Een stoomeend voor 1 euro
Een boek over brood maken met de broodbakmachine (ik gebruik hem niet veel, omdat ik er soms opeens een mix in gooi, maar wil deze vakantie wel eens lekker brood maken). ook 1 euro
Een gietijzeren gereedschapskoffer voor 2,50 euro

En zes bosjes rozen en hyacinten. Vooral om weg te geven, 8 euro.

Image
Heerlijk!!  Het was lekker weer, we hebben met vrienden gelopen…maar ik kan dan na afloop ook heel erg genieten van de investeringen en het feit dat we voor een lage prijs iets heel waardevols voor ons in huis hebben kunnen halen.

Toen we thuis kwamen, meteen de wc en badkamer aangepakt met de stoomeend. Het is even wennen, want je moet er in knijpen om stoom op te wekken. Het is goed voor kleine huishoudelijke taken. Zoals het stomen van de bank, de wasbakken,etc. Voor lange/grote klusjes is het niet handig.  Alles opgeruimd en schoongemaakt.

En vandaag, een dagje sabbat. Ik deed de tv vanochtend vroeg aan en zag hour of power. De man op het podium gaf een uitleg over zondagsrust. Je hebt het nodig, en gekregen van god om te rusten en te helen. Iedereen heeft het nodig om een dag even bij te komen. Steeds vaker denk ik na over het geloof. Ik ga dit ritueel er proberen in te houden. Zondagrust. Opladen. Een tijd voor meditatie, gebed, tijd met elkaar.

In eerste instantie wilde we daarom vanochtend gaan wandelen. Het regende nog wat na, dus hebben we besloten samen tijd te spenderen. Mijn vriend moet morgen weer naar het buitenland voor zijn studie, voor drie dagen. Elke woensdag is hij weer terug.

Hoe gaan jullie om met de zondag?

 

 

Leave a Reply

