De keuken : voorraadkast

Zo, gisteren zijn we pakken gaan uitzoeken voor de bruiloft. Mijn broer gaat trouwen in Italië en mijn vader en vriend moesten nog een pak hebben. Ze zijn goed geslaagd. Ik vond het erg leuk, want de pakken werden goed aangemeten en het stond ze echt super goed.

Ik was de hele dag door misselijk. ‘s middags moest ik de huisarts bellen, omdat ik me had laten testen voor de vijfde ziekte. Een leerling op onze school heeft het en het kan invloed hebben op je zwangerschap als je het nog niet eerder hebt gehad. Ik wist het niet meer en mijn moeder ook niet zeker.

De assistente vertelde me dat ik positief was getest en nog een keer moest testen a.s. woensdag. Later op de dag belde ze terug en bleek dat ik positief was getest omdat ik het al had gehad. Ik hoef niet nog een keer getest te worden. Een pak van mijn hart. Ik maakte me er ergens toch wel druk over, want het kan resulteren in een miskraam of een risico op een doodgeboren kind.

 

ImageVandaag heb ik in de ochtend mijn boek uitgelezen.  Het is een spannend boek, wat voor mij makkelijk weg las. Het boek was eigenlijk van mijn vriend die het nooit heeft uitgelezen omdat hij de schrijfstijl weer niet kon waarderen. Dat is dus persoonlijk. Het gaat met name om gevoelens, gedachtegangen en er word heel mooi naar het eind toe gewerkt. Je wil heel graag weten wat er nu precies is gebeurd en gaat gebeuren.

 

In de middag ben ik weer verder gegaan met het 365 dagen project. Het was me gisteren niet meer gelukt, dus besloot in een hele kast, i.p.v. een la of plank onder handen te nemen. Ik ben aan de slag gegaan met de keukenkast. Dit is het resultaat geworden:

 

EERST                                                                                                 NU

ImageImage

 

Ik ben zelf heel blij met het resultaat. Op de een na onderste plank heb ik nu de koekjes en bakproducten staan. Later wil ik daar de babyspullen neerzetten. Zoals flesjes, etc.

De bovenste plank is nu voor keukenapparaten
De plank daarna voor ontbijt, koffie en thee
De derde plank voor kruiden.
De vierde plank voor pasta, rijst, mie, bloem, etc.
De vijfde plank voor bakprodukten en blikken.
De zesde plank voor bloempotten en een aantal oude dienbladen die ik van oma heb geërfd.

Misschien als de gangkast straks goed is uitgemest, dat ik weer wat spullen die kant op kan doen. Ik hou jullie op de hoogte. Dit project maakt in ieder geval dat ik een stok achter de deur heb wat dit soort opruimklusjes betreft en het geeft me veel rust vooral omdat het in kleine stapjes gebeurd en ik er echt de aandacht en tijd voor heb nu.

Ik ben wel benieuwd hoe ik het straks fix als ik weer full time werk na de vakantie. Maar, ik heb het mezelf beloofd. Ik moet volhouden.

 

Leave a Reply

