Eigen brood bakken

Ik ben sinds gister enthousiast begonnen met het boekje wat ik op de vrijmarkt op koningsdag heb gekocht. Brood bakken in de broodbakmachine. Nu hadden we al een tijdje een broodbakmachine en af en toe pakte we hem uit de kast als noodoplossing als het brood op was en we snel wat in elkaar wilde flansen. Hup broodmix en water erin en de timer er op.

Image

Daarna kwam een periode dat we heel erg bezig zijn geweest met E nummers en we kochten het boekje van Bouillon. http://www.bouillonmagazine.nl/estoffen.php

We kochten steeds vaker brood bij de bakker, maar soms door tijdgebrek toch even snel langs de supermarkt. En al gauw vervielen we steeds vaker weer in een oud patroon.

 

Nu het vakantie is ben ik aan het experimenteren met de broodbakmachine. Het is héérlijk brood. Heel machtig, je kunt het zelf variëren en misschien nog wel het allerbelangrijkste. Je wéét wat je er in stopt.

Bak jij ook zelf brood? Waar haal jij je gist en meel?

Ik heb me ook geabonneerd op de open dagen van de molens binnenkort. Daar is vast goed meel te verkrijgen.  10/11 mei is het weer zover. Lees er meer over hier.

Leave a Reply

