Opruimen: de gangkast

Soms heb je zo’n la, of kast waar je, als je het even niet weet, het maar in stopt. Bij ons is dat ook de gangkast geworden. Het was opgeruimd vorig jaar, maar gedurende het jaar kwam er steeds meer spul bij met de label ‘ geen bestemming’.

Ik durf bijna geen foto te posten, maar ik heb mezelf beloofd met het 365 dagen project om elke keer iets aan te pakken en tot nu toe doe ik dat elke dag heel braaf. Maar ik wil niet de lezers vermoeien met een opruim post elke dag dus spreid ik het over de week.

Inmiddels is alles in ons appartement aangepakt behalve nog de keuken, gangkast, berging en balkon. En dan… kan het feest beginnen, dan is het alleen maar bijhouden. Wat kijk ik daar naar uit!

Met lood in de schoenen, deel ik dan toch deze foto: de eerste (bovenste) plank….Image

 

Als ik alles op tafel neerleg, is dit het totaalplaatje van de spullen die van die EERSTE plank komen.

ImageWat een verschrikkelijk plaatje, wat schaam ik me dood!

Ik heb in de studeerkamer mijn naaimachines staan. Ondanks de troep nu in de huiskamer, wil ik die echt op die bovenste plank zetten. En waar dit heen gaat, dat zien we later. Ik ga de tweede plank zo ook onder handen nemen. Jullie zullen het zien als ik ermee klaar ben. Sommige spullen moet ik ook samen met mijn vriend nog een plek geven, dus alles meteen weggooien kan ik niet alleen. Ik kan het al wel scheiden in mogelijke afval en wat we nog willen houden. Dan kan hij als hij thuis is zijn laatste oordeel geven.

 

In de tussentijd heb ik in de studeerkamer flink huis gehouden en heb ik de kasten heel mooi ingedeeld. Ik ben vooral trots op de secretaire die vol troep lag.

Image

 

Wordt vervolgd

2 thoughts on “Opruimen: de gangkast

    • het duurt dan ook altijd uren/dagen/weken voordat je er aan begint. Maar met dit project…verman ik me om elke dag iets kleins te doen.. en al lijkt dit wel groot.. morgen ga ik verder. 🙂 dat scheelt. Elke dag ‘n plank.

Leave a Reply

