Ik ben er weer!

De afgelopen maanden slurpten energie. Afronden van het schooljaar met de kinderen en fulltime werkend. Ik had geen puf meer voor het elke dag een laatje opruimen -project.

 

Inmiddels ben ik 24 weken zwanger. Alles gaat goed, al bleek ons meisje wel aan de kleine kant te zijn. Met 28 weken krijg ik nog een keer een groeiecho om te zien of ze nog steeds op de groeicurve zit en om even te kijken hoe het haar daarbinnen vergaat. Ik heb er alle vertrouwen in.

 

Nu de vakantie is begonnen is ons huis meteen ook weer fris en opgeruimd. De huiskamer heb ik weer tot in de puntjes opgeruimd en veranderd. Dat geeft ook altijd weer nieuwe inspiratie. En eigenlijk hebben alle plekjes in het appartement een beurt gehad. A.s. maandag gaan we naar de hypotheker om te kijken hoeveel ik kan lenen en misschien gaan we het huis van mijn vriend zijn ouders kopen.

 

Een hele stap vooruit. Daarnaast gaan we binnenkort in ondertrouw en dan daarna het geregistreerd partnerschap (in de brief die we kregen noemde de gemeente het GPS .. 🙂   )

 

Ik heb heel veel rust nu ik weet dat ik nog maar een maand zal werken aan het begin van het schooljaar en daarna een half jaar er ben voor mijn kleine meid. Ik ben héél benieuwd hoe het ons zal bevallen.

 

Wat is er op dit moment in ons huishouden gaande op het gebied van consuminderen:

-elke week een keer boodschappen. Ik stel recepten op en maak gebruik van ah.nl door de ingredienten meteen op mijn lijst te zetten en dan op looproute te sorteren, zodat we binnen een mum van tijd de boodschappen gedaan hebben. Meestal zijn we rond de 50-70 euro per week kwijt. Nog niet heel weinig, kan nog beter maar dan hebben we ook wel alles voor de hele week.

-we hebben niets zelf aangeschaft voor de baby behalve babysokken omdat we die zo lief vonden. We hebben tot nu toe gekregen: een box, een wieg, een commode, kleding, kolfmachine, voedkussens, slabbetjes, wipstoeltje, babywagen met bedje en stoel. Knuffels, en nog meer. Allemaal van collega’s, vrienden en familie. Het heeft ons héél veel geld gescheeld om dit aan te durven nemen. Met durven bedoel ik dan…soms bied iemand iets aan maar ben je zo gewend om iets nieuws te kopen dat je het afslaat. Maar we hebben ons open gesteld om aan te nemen wat ons gegund werd en dat is werkelijk een geschenk.

-we hebben onze tuinstoelen opgepimpt. Ze zijn nu bijna klaar. Met primer en hoogglans zilveren lak van de action (2 euro per spuitfles). In totaal acht flessen nodig.

-het balkon is verbeterd door er grastapijt op te leggen en een oude tafel die we niet meer gebruikte naar buiten te verplaatsen als eettafel.

 

De komende dagen/weken/maanden zal ik weer meer schrijven aan gezien ik weer rust en ruimte heb om daar tijd voor te maken. Ik kijk uit naar al jullie verhalen!

Leave a Reply

