(Gratis) Uitjes

Nu de vakantie is aangebroken hebben we lekker de tijd om te doen waar we zelf zin in hebben. Vriendlief moet nog wel dagelijks studeren, want hij heeft niet alle tentamens gehaald maar toch.

 

In Utrecht waar we wonen hebben we dan ook gekeken naar leuke uitjes. We houden erg van culturele uitstapjes en wandelingen. Festivals en meer.

 

Ik heb een aantal leuke uitjes gevonden en uitgeprobeerd.

1.  Kerken kijken in Utrecht t/m 13 september.  Je krijgt een pelgrimspas mee en kan tot half vijf ‘s avonds de meeste kerken bekijken. Tot nu toe zijn we naar de Lutherse kerk, de Nicolaikerk en de Geertekerk geweest. Prachtig om de historie te lezen en horen. Gidsen zijn erg vol passie en het is behoorlijk interessant om te zien hoeveel kerken er zijn en hoe ze in de loop der jaren bijgehouden zijn. Het thema dit jaar is : doopvonten. In elke kerk staat hier dan ook iets extra’s over.

2. Als lid van de bibliotheek kun je regelmatig evenementen bezoeken. Ik heb hier zelf nog niet vaak aan deelgenomen, maar dit keer lijkt het me de moeite waard in het privacy cafe
Op 23 augustus helpen vrijwilligers je tablet, computer of smartphone te beveiligen. Zelf neem ik niets mee maar ga ik informeren of ze nog goede tips hebben.

 

3. Zimihc organiseert gratis mini festivals zoals A Lazy Sunday Afternoon in het maxima park. Zondag gaan we daar heen met een kleedje om lekker muziek te beluisteren met goede vrienden.

 

 

Ooit heb ik bij de bibliotheek het boek gelezen ‘ Leven van een euro per dag’ van Kath Kelly. Een engelse lerares die haar leven drastisch omgooid. Het heeft me erg geinspireerd. Ook mede bloggers over consuminderen en bewust leven inspireren mij nog dagelijks. Bedankt allemaal! 

Leave a Reply

