Schoonmaakdagje

Vandaag moest mijn vriend een toets maken in Belgie voor zijn studie en had ik de dag alleen. Ik heb heerlijk uitgeslapen maar me daarna gestort op het huishouden. Als ik er aan begin, dan doe ik ook meteen alles. Dat voel je daarna wel. Ik ben nu bijna klaar.

index

Wat heb ik afgekregen:

1. de slaapkamer: gesopt en gezogen. Bed opnieuw opgemaakt. Was in de kasten.
2. de douche uitgesopt en gezogen. Alles weer opnieuw geordend.
3. de wc uitgesopt en gezogen, nieuwe wc blokken opgehangen in de wc.
4. De kinderkamer: het bedje voor in de buggy in elkaar gezet. Ik had alles onlangs gewassen, maar het moest nog in elkaar. Verder, snel deur dicht want er staat veel opslag op het moment. Binnenkort maar samen uitzoeken.

5. De huiskamer, gesopt en gezogen. Spullen opgeruimd en oud papier weg gegooid.
6. De pc kamer, gesopt en gezogen. Zometeen nog even ordenen.

7. De gang, alletwee gezogen.
8. De keuken. Twee wasjes gedraaid, bont en wit. Vaatwasser uitgeruimd en ingeruimd. Apart vaatje nog gedaan. Oven: schoonmaakazijn erin gedaan op 250 graden gezet, half uurtje laten borrelen met een kommetje. Daarna half uur dicht laten en dan uitsoppen. Veel schoner dan het was, maar het moet binnenkort nog een keer. Was opgevouwen, opgehangen.

En dan zometeen, komt het mannetje thuis! Ah een old fashioned dagje soppen. Hij boft maar 😉 Meestal doen we het samen…

Ik voel het wel nu, geloof dat ik weer een beetje te hard van stapel loop. I.p.v. het 365 dagen project, het alles in een dag project.

Kennen jullie dat ook, of hebben jullie een schema wat je elke week trouw volgt?

 

 

One thought on “Schoonmaakdagje

  1. Ik heb meer een hap-snap beleid 🙂 Al …… dat is ook niet helemaal waar. Meestal doe ik zaterdag stoffen, zuigen en dweilen, ‘s zondags de slaapkamer, bed en was. Toilet haal ik elke dag een doek door, zo ook de badkamer. Maar de rest van de klussen (ramen, galerij e.d) dat doe ik wanneer het zo uit komt, maar dat zou vaker kunnen.

Leave a Reply

